Facebook-användare

Måste bara få ta det här med facebook. Såvitt jag vet finns det fem typer av facebook-användare.
Gamern, Skrytarn, Klagarn (även kallad "det-är-så-synd-om-mig"), "Jag-skriver-massa-citat-från-låtar-för-att-verka-cool" och de som klickar på varenda jävla gilla-knapp de ser.

Gamern
Spelar farmville, cityville, mafia wars, crime wars och alla andra spel som har "-ville" och "-wars" i slutet. Plus alla andra tusen spel dom ser. Det enda dom gör om dagarna är att skicka requests till alla på deras vänlista samt posta inlägg på sina väggar om de där jävla spelen.
Tur att man kan blocka skiten ur dom där jäävla applikationerna!

Skrytarn
Allt som kommer upp på dennes vägg handlar om hur bra personen har det, hur lycklig och glad h*n är, hur bra det går på jobbet/i förhållandet/träningen osvosv.. Dessa personer svävar på moln och tycks aldrig ha en dålig dag och deras liv är hur underbart rosafluffig som helst (Och allt är ju självklart helt sant också).
Just rub it in our faces!


Klagarn (även kallad "det-är-så-synd-om-mig")
Till skillnad från Skrytarn så är Klagarns liv raka motsatsen. Allt är elände, allt går åt skogen och h*n skriver gäääärna ut allt dåligt och negativt som händer i dennes liv. Det ska gärna vara lite för personligt också, så att alla som läser ska tycka extra synd om Klagarn (Och även här är allt som skrivs på Klagarns vägg 100% sant såklart!).

"Jag-skriver-massa-citat-från-låtar-för-att-verka-cool"
Dom är, ja dom här personerna har inget vettigt att skriva men vill så gärna uppdatera sin vägg med något "smart". AHA tänker h*n då och går in på lyrics.com eller någon annan låt-text hemsida, klickar på den första crappy-låten dom ser och letar upp någon mening som "passar in" i dennes liv. Någon som vill tillägga något? Anyone?

Sist men inte minst har vi dom jävlarna som klickar på varenda liten gilla-knappar dom ser. What's the deal with that liksom? "Idag bröt jag benet på fem ställen, kommer inte kunna spela min favoritsport på ett halvår :(" och BAM så har man 78683486 personer som gillar. "Blev dumpad igår, vi var ihop i fem år samt förlovade :(" - gilla. Direkt. Vad fan är det att gilla liksom?




(Detta inlägg ska tas med en nypa salt, men visst känner du igen dig lite i någon av "karaktärena"? Jag vet då att jag gör som minst 2 stycken av dom hehe..)


Kommentarer
Postat av: Mia Olsen - ätstörd {Anorexia Nervosa}

Hahah shiiit där har du verkligen lyckats!

Men jag kan stolt säga att du också har heeelt fel, för jag känner inte igen mig i någon av dem. Då min Facebook lutar åt död-hållet. Jag är aldrig inne!

Så jag är ingen av karaktärerna haha! ondskefullt skratt



Men var gamern lite innan, men dock skickade jag inget till andra, så jag störde ingen förutom mig själv kan man väll säga hehe ;)

2011-04-20 @ 22:32:18
URL: http://byolsen.spotlife.se
Postat av: madde

Får man fråga om man får fråga om vi kan länka varandra under länkar på din meny ?

2011-04-21 @ 15:48:16
URL: http://blogbyfashion.blogg.se/
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

vad är skillnad mellan fb och blogg ? :D

2011-04-21 @ 20:20:54
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu