Makeuppp

En liten smink-lista som jag hittat hos Lipglossbitch :)

1. Vilken foundation använder du?
Lumene Natural code Matt makeup, fast tror den är lite för gul för mig..

2. Favoritconcealer?
Har bara ägt en i hela mitt liv och det är MUS Cover all mix. Love it!

3. Vad har din hudton för undertoner?
Jag har faktist ingen aning :o

4. Din åsikt om lösögonfransar?
Tycker det är snyggt bara man matchar dem rätt och använder rätt sort för rätt tillfälle. Använder det rätt sällan dock.

5. Slänger du din mascara efter 3 månader?

Den brukar oftast ta slut efter 2 månader ungefär så ja.

6. Vilken är din favoritmascara?
Har ingen direkt favorit, eller kanske Maybelline Define-a-lash waterproof den gröna. Använder oftast den.

7. Favoritapplikatorer?
Uhm, jag har inte så många men jag har tre trogna tjänare som från Kicks egna märke som jag använder oftast. Ögonskuggepensel nr 102 och 103, och foundation borste nr 203 :)

8. Använder du någon primer?
Äger ingen :o

9. Favvoögonskugga?
Har en duoskugga som jag alltid använder till vardags och som jag fullkomligt älskar. Eyeshadow by H&M "Cocoa bay". Budget men bra! Annars använder jag färger från min palett som jag köpt på eleven.se. "HOT makeup", det är 24 färger i den och vet inte riktigt vad den heter haha :)

10. Favvoläppstift?
Använder nästan aldrig läppstift.

11. Favvoläppglans?
Det måste nog vara Lip maximizer från Dior. Vet inte om den gör läpparna så mycket större men den luktar oerhört gott och sitter bra på läpparna!

12. Favvoblush?
L'oreal "Blush Delicieux" står det på baksidan. Den luktar så otroligt gott! Finns dock inte längre att köpa precis likadan, för jag tror dom bytt ut "formulan" och ändrat design på förpackningen :(

13. Vad tycker du om billigare ”drugstore”-makeup?
Dom är väl bra?

14. Har du någonsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?

Skulle verkligen vilja gå en!

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
Att man tar alldeles för mycket och för mörk foundation. Ser så jävla dumt ut när man är neger i ansiktet men halsen och resten av kroppen är vit.

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
Använder mest svarta/bruna/beiga färger till vardags men jag gillar färgstarkt lika mycket.

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.
Har inget direkt favvomärke.

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Söt katt :)

2011-04-07 @ 17:02:44
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu